9 Aralık 2014 Salı

Lastik Patlamalarını Önlemek İçin 5 Anahtar Kural


Bu yazının amacı, bisikletinizin lastiğinin patlamasını önlemenize yardım edecek beş basit Tip vermek. Tur yaparken lastiğinizin patladığı olmuştur veya yolda patlağını tamir eden bisikletçilere rastlamışsınızdır.  Patlamayı tamamen önlemek mümkün olmamakla beraber bu riski büyük ölçüde azaltmak mümkündür. Bunun için işte beş Tip.

Tip 1: İç lastiği her yıl değiştirin:

İç lastiklerin ömrü sınırlıdır. Bisikletinizin yıllık bakımını yaptırırken iç lastikleri yenileri ile değiştirin. Bu Tip’i abartılı bulanlar olabilir ancak bisikletin yıllık bakımına bu önlemi ilave etmek mantıklı değil mi? Yıllık değişime bir gerekçe de supabın iç lastiğe bağlantı yerinin zamanla aşınmasıdır. Bu aşınma supabın iç lastiğe bağlantı yeri ile janttaki delik arasındaki sürtünmeden kaynaklanmaktadır.

Tip 2: Lastik havasının doğru basınçta olduğundan emin olun:

Şayet lastik doğru basınca kadar şişirilmemişse, çukurlardan geçerken lastiğe gelen zımba etkisinden dolayı patlama riski vardır. Tersi durumda gereğinden fazla şişirilmiş lastiğin de şiddetle patlama riski vardır. Lastiğinizin doğru basıncını lastiklerin üzerinden öğrenebilirsiniz.


Tip 3: Yolda cam parçaları gördüğünüzde sakın üzerinden geçmeyin:

Kulağa çok basit geliyor değil mi? Ancak beş Tip’e bu öneriyi eklemeseydik bir noksanlık olurdu. Çünkü özellikle farkında olmadan veya dalgınlıkla bisikletliler cam parçaları üzerinden geçebiliyor ve lastikleri patlıyor. Onun için göze çarptığı takdirde cam parçalarının üzerinden değil etrafından geçmek en iyisi. Herhangi bir nedenle cam parçaları üzerinden geçmeniz ve bunu hemen fark etmeniz halinde, durunuz ve elinizle lastiğin üzerinde yapışık cam parçacığı kalıp kalmadığını kontrol ediniz.

Tip 4: Aşınmış veya çatlamış lastikleri değiştirin:

Evet, bu da aşikâr bilinen bir husus diyebilirsiniz. Ancak insanlar ihmalkâr olabiliyor ve işi şansa bırakabiliyorlar. Böyle olunca da aylar önce değiştirilmesi gereken lastikler seri halde patlaklara neden olabiliyor.  Aşınmış ve çatlamış lastikler patlak riskinin artması demektir. Bu durumu göz ardı etmemek ve bu hale gelmiş lastikleri değiştirmek gerek.

      

Tip 5: Dış lastiğin iç çeperini kontrol edin:

Dış lastiğin iç çeperine gömülmüş ve her an patlamaya neden olabilecek cam, metal parçası veya diken zerrecikleri olabilir. Onun için her patlak tamirinde dış lastiğin iç çeperini hassas bir şekilde kontrol ederek bu tür zerreciklerinden temizleyin. Özellikle aynı lastikte kısa sürelerle artarda patlak olması halinde bunun nedeni büyük bir ihtimalle gömülmüş zerrecikler olabilir.


Bonus: 5 liralık Tip:

Dış lastikte çatlak varsa, iç lastiği değiştirseniz bile, hava verince iç lastik bu çatlaktan pırtlayabilir ve patlama riskine açık kalır. Bu durumda şayet çatlak dış lastiği değiştireme imkânınız yoksa, dış ve iç lastik arasında çatlağın olduğu yere bir beş liralık banknot yerleştirin. En azından dış lastiği değiştirene kadar muhtemel bir patlağı önleyebilirsiniz. Tabii para yerine çatlak kapatıcı jel veya gidon sargısı parçası da kullanılabilir.

Son uyarı: Yağmurlu havada bisiklet üzerindeyken:

Niye diye soranlar olacaktır ancak yağmurlu hava patlak riskini artırır; onun için yanınızda yedek iç lastik ve pompa bulundurunuz.

Doğru Lastiği Seçmek Önemli:

Patlak olasılığını minimum seviyeye indirmek için doğru dış ve iç lastiği seçmek çok önemlidir. Bunun için işinde uzman bisiklet satıcılarına danışınız.

Hazırlayan: Oğuzhan Bayrak




 






1 yorum:

  1. Harrah's Cherokee Casino & Hotel Map - MapYRO
    Find Harrah's Cherokee 서귀포 출장안마 Casino & Hotel address, 서산 출장샵 street 삼척 출장마사지 parking, Address: 5200 North 군산 출장안마 Carolina Avenue. 세종특별자치 출장안마 (888) 298-8900.

    YanıtlaSil

Designed By Blogger Templates